SZAKMAI ÖNÉLETRAJZ

Dr. Udvardi Anna fiziterapeuta gyógytornász profil kép

Dr. Udvardi Anna

Minősített McKenzie terapeuta

Iskolai végzettség

2023 PhD (summa cum laude) Szegedi Tudományegyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola
sikeres PhD védés: 2023. február 14.

2006 – 2010 Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar, gyógytornász-fizioterapeuta (oklevél minősítése: kiváló)

2000 – 2006 Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Általános nyelvészet szakos bölcsész (diploma minősítése: kitüntetéses)

1994 – 2000 ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola hatosztályos gimnáziuma (érettségi minősítése: kitűnő)

Egyéb végzettség

2023 – Nemzetközi McKenzie Diploma Program

2019 – Cred. MDTMinősített McKenzie Terapeuta

Tagság

2022 – tEACH, EACH (International Association for Communication in Healthcare) oktatási csoportja

2020 – rEACH, EACH (International Association for Communication in Healthcare) kutatási csoportja

Elnyert ösztöndíjak, kitüntetések

2023 Pete Wilde Scholarship (International MDT Research Foundation)

2021 Dékáni Dicséret a Semmelweis Egyetem céljai érdekében kifejtett kiemelkedő munka elismeréseként

2019 – 2020 Fulbright Posztgraduális Hallgatói Ösztöndíj – 5 hónap Visiting Student Researcher-ként: Georgetown University Department of Linguistics (Washington D.C., USA), mentor: Dr. Heidi E. Hamilton 

2019 Erasmus+ Program képzési célú mobilitás – egészségügyi kommunikáció témakörében két kurzuson való részvét el (lásd alább)

2009 – 2010 Köztársasági Ösztöndíj

Gyógytornász szakirányú továbbképzések

2023 ‘Working with simulated patients’ Identifying the key strategies for training and working with Simulated Patients in healthcare communication teaching (tEACH, International Association for Communication in Healthcare), online

2022 Intensive short course: Statistics for Historical Linguistics with R (instructor: Stefan Th. Gries, 20 hours)

2022 Curriculum Development in Communication Skills Teaching (tEACH, International Association for Communication in Healthcare), Glasgow, UK

2020 Adatvédelem az egészségügyben (kötelező szakmacsoportos továbbképzés)

2020 MDT Management of Radicular Syndrome (Master Class)

2019 What to Teach in Communication Skills Teaching: Skills and Structure (tEACH, International Association for Communication in Healthcare), Utrecht, The Netherlands (Erasmus+ funding)

How to Teach: Experiential Communication Skills Training (tEACH, International Association for Communication in Healthcare), Utrecht, The Netherlands (Erasmus+ funding)

2018 Advanced MDT Clinical Decision-Making 

2018 Advanced Training as a Performance Health Academy Approved Speaker, Athens, Greece

2017 Magyar Cochrane Tagozat: Bizonyítékon alapuló szakmai irányelvek a gyakorlatban

2015 TheraBand Academy Training, Cologne Germany

2015 Motivational Interviewing & Behaviour Change, Sheffield, UK

2011-2015 Mechanikai Diagnózis és Terápia McKenzie-módszere A, B, C, D, E

2012, 2014 Mulligan Manuál Terápia A+B, C

2013 Funkcionális tréning a terápiában és a sportrehabilitációban

2012 Neurodinamika, a perifériás neurogén panaszok funkcióvizsgálata és kezelése

2011 A bizonyítékokon alapuló fizioterápia az orvosi rehabilitációban

2011 Modern Scoliosis Terápia Schroth szerint

2011 Moldvay Ildikó: Flowin: Teljesítményfokozás a mozdulat és a kontroll tükrében

2010 Funkcionális Elasztikus Taping Bevezető alaptanfolyam

2010 Szegmentális stabilizációs tréning az ágyéki gerincen

Egyéb megszerzett képesítések

2009 Fitness Company Preventív gerincedzői tanfolyama

2008 Fitness Company Pilates Basic tanfolyama

2006 Fitness Company OKJ–s aerobik oktatói képesítés

2005 Fitness Company SpinRacing oktatói képesítés

2001 Bibarc Tünde aerobik iskolájában aerobik oktatói képesítés

Munkahelyi tapasztalatok

2013 – szabadúszó, egyéni vállalkozó gyógytornász

2011 – 2021 Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Fizioterápiai Tanszék, tanársegéd

2020 – 2022 Medical Point Egészségközpont, gyógytornász

2013 – 2022 Thera-Team tanfolyami oktató és asszisztens, szakmai anyagok kidolgozása

2018 – 2020 LifeLike Egészségügyi és Mozgásdiagnosztikai Központ, gyógytornász

2013-2015 Szevermed Mozgásszervi Központ, gyógytornász

2011-2012 Szent János Kórház és Észak-budai Egyesített Kórházak, Mozgásszervi Rehabilitációs Osztály, gyógytornász

2010-2012 Budapest Kortárstánc Főiskola és Táncművészeti Szakközépiskola – Dr. Toman József mellett részvétel a táncosok szűrővizsgálataiban

Egyéb munkahelyi tapasztalatok

2022– rEACH (the research committee of EACH: International Association for Communication in Healthcare) „connectivity webinar”-ok szervezése

2015– rendszeres tolmácsolás (angol-magyar) a McKenzie féle Mechanikai Diagnózis és Terápia posztgraduális tanfolyamokon

2014-2015, 2018 Mechanikai Diagnózis és Terápia McKenzie-módszere A, B, C és D kurzusok tanfolyami jegyzeteinek, valamint a Magyarországi McKenzie Intézet honlapjának angolról magyarra való fordítása

2007-2009 Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar: anatómia demonstrátor (oktatók munkájának támogatása, órák előkészítése, gyakorlatvezetés, konzultációk)

2001-2011 aerobik edző, SpinRacing, Pilates, preventív gerincedző

Egyéb tapasztalatok

2017, 2018 Szimbiózis Kulturális Antropológiai Fesztivál – önkéntes segítő, kreatív workshop vezető

2007 – 2010 Semmelweis Egyetem, Instruktor Öntevékeny Csoport Egyesület aktív tagja

Nyelvtudás

Német – Középfokú C típusú nyelvvizsga (1999)

Angol – Középfokú C típusú nyelvvizsga (1998)

Oktatás területén szerzett tapasztalatok – oktatott tantárgyak

2020 Egészségügyi kommunikáció – rövid online kurzus a végzős gyógytornász hallgatóknak 

2017, 2018 Hatékony kommunikáció az egészségügyben – választható tantárgy

2011–2021 Mozgásrendszer funkcionális elemzése és vizsgálata

2011–2017 Betegmozgatás – választható tantárgy

2012–2015 Physiotherapy in obstetrics and gynaecology – angol nyelvű kurzus

2011–2014 Egészségtudományi alapismeretek – Fizioterápia

Passzív mozgatás

Stretching

Publikáció

Udvardi, A. (2023). Chapter 11. Whose common ground?: Analyzing communication between physiotherapists and patients in a Hungarian hospital. In S. Bigi & M. G. Rossi (Eds.), A Pragmatic Agenda for Healthcare: Fostering inclusion and active participation through shared understanding (Vol. 338, pp. 263–290). John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/pbns.338.11udv

Udvardi, A. (2023). Gyógytornászok nyitókérdéseinek leíró elemzése. Jelentés és Nyelvhasználat, 10(1), 1-26. doi:10.14232/JENY.2023.1.1

Udvardi, A. (2023). Miért nem a feltett kérdésre válaszolnak a betegek? Gyógytornász-beteg konzultációk elemzése 2. Jelentés és Nyelvhasználat, 10(1), 27-49. doi:10.14232/JENY.2023.1.2

Udvardi, A. (2020). A nyelvészeti kutatások jelentősége az orvos-beteg kommunikáció vizsgálatában. In J. I. Heltai & B. Oszkó (Eds.), Nyelvi repertoárok a Kárpát-medencében és azon kívül. Válogatás a 20. Élőnyelvi Konferencia (Budapest, 2018. Augusztus 30. – Szeptember 1.) előadásaiból (pp. 323–333). Nyelvtudományi Intézet, Budapest, Magyarország. ISBN: 9789639074866

Udvardi, A. (2019). The role of linguistics in improving the evidence base of healthcare communication. Patient Education and Counseling, 102(2), 388–393. https://doi.org/10.1016/j.pec.2018.09.012

Udvardi, A. (2017). A hatékony kommunikáció szerepe az egészségügyi ellátásban – az adherencia problémája és megoldási lehetőségei. Magyar Nyelvőr, 141(1):75-91

Egyéb

Konszenzus munkacsoprt tagja az alábbi publikációban

Makoul, G., Noble, L., Gulbrandsen, P., & Van Dulmen, S. (2024). Reinforcing the humanity in healthcare: The Glasgow Consensus Statement on effective communication in clinical encounters. Patient Education and Counseling, 122, 108158. https://doi.org/10.1016/j.pec.2024.108158

konferencia-előadás

2023 Semmelweis Medical Linguistics Conference, Budapest – Relations between physiotherapists’ opening questions and patients’ answers during first encounters

2022 International Conference on Communication in Healthcare, Glasgow, UK – Do patients always answer the question?

2022 Újdonságok a szemantikai és pragmatikai kutatásokban, Szeged – Miért nem a feltett kérdésre válaszolnak a betegek?

2021 17th International Pragmatics Conference, Winterthur, Switzerland – ONLINE – Whose common ground? – Analyzing communication between physiotherapists and patients in a Hungarian hospital. (panelelőadás, panel címe: A pragmatic agenda for healthcare: fostering inclusion and active participation through shared understanding)

2018 20. Élőnyelvi Konferencia, Budapest – Az orvos-beteg interakciókban megjelenő kommunikációs modellek áttekintése

2017 Szegedi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskolája doktoranduszainak témavédése – A hatékony kommunikáció lehetőségei az egészségügyben

2016 XI. Kari Doktorandusz Konferencia, Szeged – Az egészségügyi kommunikáció kutatásának lehetőségei

2015 Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társasága X. Kongresszusa, Budapest – Thera-Team Kft. workshopja: A TheraBand legújabb fejlesztésének hivatalos bemutatója; Monek Bernadett, Udvardi Anna

2015 Magyar Reumatológiai Szakdolgozók Egyesülete III. Kongresszus, Szeged – Motivációs Interjú – A hatékony kommunikáció szerepe az adherencia növelésében

2015 Osteológiai Kongresszus, Balatonfüred – Motivational Interviewing – A hatékony kommunikáció szerepe az adherencia növelésében