SZAKMAI ÖNÉLETRAJZ

Dr. Udvardi Anna
Minősített McKenzie terapeuta
Iskolai végzettség
2023 PhD (summa cum laude) Szegedi Tudományegyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola
sikeres PhD védés: 2023. február 14.
2006 – 2010 Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar, gyógytornász-fizioterapeuta (oklevél minősítése: kiváló)
2000 – 2006 Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Általános nyelvészet szakos bölcsész (diploma minősítése: kitüntetéses)
1994 – 2000 ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola hatosztályos gimnáziuma (érettségi minősítése: kitűnő)
Egyéb végzettség
2023 – Nemzetközi McKenzie Diploma Program
2019 – Cred. MDT – Minősített McKenzie Terapeuta
Tagság
2022 – tEACH, EACH (International Association for Communication in Healthcare) oktatási csoportja
2020 – rEACH, EACH (International Association for Communication in Healthcare) kutatási csoportja
Elnyert ösztöndíjak, kitüntetések
2023 Pete Wilde Scholarship (International MDT Research Foundation)
2021 Dékáni Dicséret a Semmelweis Egyetem céljai érdekében kifejtett kiemelkedő munka elismeréseként
2019 – 2020 Fulbright Posztgraduális Hallgatói Ösztöndíj – 5 hónap Visiting Student Researcher-ként: Georgetown University Department of Linguistics (Washington D.C., USA), mentor: Dr. Heidi E. Hamilton
2019 Erasmus+ Program képzési célú mobilitás – egészségügyi kommunikáció témakörében két kurzuson való részvét el (lásd alább)
2009 – 2010 Köztársasági Ösztöndíj
Gyógytornász szakirányú továbbképzések
2023 ‘Working with simulated patients’ Identifying the key strategies for training and working with Simulated Patients in healthcare communication teaching (tEACH, International Association for Communication in Healthcare), online
2022 Intensive short course: Statistics for Historical Linguistics with R (instructor: Stefan Th. Gries, 20 hours)
2022 Curriculum Development in Communication Skills Teaching (tEACH, International Association for Communication in Healthcare), Glasgow, UK
2020 Adatvédelem az egészségügyben (kötelező szakmacsoportos továbbképzés)
2020 MDT Management of Radicular Syndrome (Master Class)
2019 What to Teach in Communication Skills Teaching: Skills and Structure (tEACH, International Association for Communication in Healthcare), Utrecht, The Netherlands (Erasmus+ funding)
How to Teach: Experiential Communication Skills Training (tEACH, International Association for Communication in Healthcare), Utrecht, The Netherlands (Erasmus+ funding)
2018 Advanced MDT Clinical Decision-Making
2018 Advanced Training as a Performance Health Academy Approved Speaker, Athens, Greece
2017 Magyar Cochrane Tagozat: Bizonyítékon alapuló szakmai irányelvek a gyakorlatban
2015 TheraBand Academy Training, Cologne Germany
2015 Motivational Interviewing & Behaviour Change, Sheffield, UK
2011-2015 Mechanikai Diagnózis és Terápia McKenzie-módszere A, B, C, D, E
2012, 2014 Mulligan Manuál Terápia A+B, C
2013 Funkcionális tréning a terápiában és a sportrehabilitációban
2012 Neurodinamika, a perifériás neurogén panaszok funkcióvizsgálata és kezelése
2011 A bizonyítékokon alapuló fizioterápia az orvosi rehabilitációban
2011 Modern Scoliosis Terápia Schroth szerint
2011 Moldvay Ildikó: Flowin: Teljesítményfokozás a mozdulat és a kontroll tükrében
2010 Funkcionális Elasztikus Taping Bevezető alaptanfolyam
2010 Szegmentális stabilizációs tréning az ágyéki gerincen
Egyéb megszerzett képesítések
2009 Fitness Company Preventív gerincedzői tanfolyama
2008 Fitness Company Pilates Basic tanfolyama
2006 Fitness Company OKJ–s aerobik oktatói képesítés
2005 Fitness Company SpinRacing oktatói képesítés
2001 Bibarc Tünde aerobik iskolájában aerobik oktatói képesítés
Munkahelyi tapasztalatok
2013 – szabadúszó, egyéni vállalkozó gyógytornász
2011 – 2021 Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Fizioterápiai Tanszék, tanársegéd
2020 – 2022 Medical Point Egészségközpont, gyógytornász
2013 – 2022 Thera-Team tanfolyami oktató és asszisztens, szakmai anyagok kidolgozása
2018 – 2020 LifeLike Egészségügyi és Mozgásdiagnosztikai Központ, gyógytornász
2013-2015 Szevermed Mozgásszervi Központ, gyógytornász
2011-2012 Szent János Kórház és Észak-budai Egyesített Kórházak, Mozgásszervi Rehabilitációs Osztály, gyógytornász
2010-2012 Budapest Kortárstánc Főiskola és Táncművészeti Szakközépiskola – Dr. Toman József mellett részvétel a táncosok szűrővizsgálataiban
Egyéb munkahelyi tapasztalatok
2022– rEACH (the research committee of EACH: International Association for Communication in Healthcare) „connectivity webinar”-ok szervezése
2015– rendszeres tolmácsolás (angol-magyar) a McKenzie féle Mechanikai Diagnózis és Terápia posztgraduális tanfolyamokon
2014-2015, 2018 Mechanikai Diagnózis és Terápia McKenzie-módszere A, B, C és D kurzusok tanfolyami jegyzeteinek, valamint a Magyarországi McKenzie Intézet honlapjának angolról magyarra való fordítása
2007-2009 Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar: anatómia demonstrátor (oktatók munkájának támogatása, órák előkészítése, gyakorlatvezetés, konzultációk)
2001-2011 aerobik edző, SpinRacing, Pilates, preventív gerincedző
Egyéb tapasztalatok
2017, 2018 Szimbiózis Kulturális Antropológiai Fesztivál – önkéntes segítő, kreatív workshop vezető
2007 – 2010 Semmelweis Egyetem, Instruktor Öntevékeny Csoport Egyesület aktív tagja
Nyelvtudás
Német – Középfokú C típusú nyelvvizsga (1999)
Angol – Középfokú C típusú nyelvvizsga (1998)
Oktatás területén szerzett tapasztalatok – oktatott tantárgyak
2020 Egészségügyi kommunikáció – rövid online kurzus a végzős gyógytornász hallgatóknak
2017, 2018 Hatékony kommunikáció az egészségügyben – választható tantárgy
2011–2021 Mozgásrendszer funkcionális elemzése és vizsgálata
2011–2017 Betegmozgatás – választható tantárgy
2012–2015 Physiotherapy in obstetrics and gynaecology – angol nyelvű kurzus
2011–2014 Egészségtudományi alapismeretek – Fizioterápia
Passzív mozgatás
Stretching
Publikáció
Udvardi, A. (2023). Chapter 11. Whose common ground?: Analyzing communication between physiotherapists and patients in a Hungarian hospital. In S. Bigi & M. G. Rossi (Eds.), A Pragmatic Agenda for Healthcare: Fostering inclusion and active participation through shared understanding (Vol. 338, pp. 263–290). John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/pbns.338.11udv
Udvardi, A. (2023). Gyógytornászok nyitókérdéseinek leíró elemzése. Jelentés és Nyelvhasználat, 10(1), 1-26. doi:10.14232/JENY.2023.1.1
Udvardi, A. (2023). Miért nem a feltett kérdésre válaszolnak a betegek? Gyógytornász-beteg konzultációk elemzése 2. Jelentés és Nyelvhasználat, 10(1), 27-49. doi:10.14232/JENY.2023.1.2
Udvardi, A. (2020). A nyelvészeti kutatások jelentősége az orvos-beteg kommunikáció vizsgálatában. In J. I. Heltai & B. Oszkó (Eds.), Nyelvi repertoárok a Kárpát-medencében és azon kívül. Válogatás a 20. Élőnyelvi Konferencia (Budapest, 2018. Augusztus 30. – Szeptember 1.) előadásaiból (pp. 323–333). Nyelvtudományi Intézet, Budapest, Magyarország. ISBN: 9789639074866
Udvardi, A. (2019). The role of linguistics in improving the evidence base of healthcare communication. Patient Education and Counseling, 102(2), 388–393. https://doi.org/10.1016/j.pec.2018.09.012
Udvardi, A. (2017). A hatékony kommunikáció szerepe az egészségügyi ellátásban – az adherencia problémája és megoldási lehetőségei. Magyar Nyelvőr, 141(1):75-91
Egyéb
Konszenzus munkacsoprt tagja az alábbi publikációban
Makoul, G., Noble, L., Gulbrandsen, P., & Van Dulmen, S. (2024). Reinforcing the humanity in healthcare: The Glasgow Consensus Statement on effective communication in clinical encounters. Patient Education and Counseling, 122, 108158. https://doi.org/10.1016/j.pec.2024.108158
konferencia-előadás
2023 Semmelweis Medical Linguistics Conference, Budapest – Relations between physiotherapists’ opening questions and patients’ answers during first encounters
2022 International Conference on Communication in Healthcare, Glasgow, UK – Do patients always answer the question?
2022 Újdonságok a szemantikai és pragmatikai kutatásokban, Szeged – Miért nem a feltett kérdésre válaszolnak a betegek?
2021 17th International Pragmatics Conference, Winterthur, Switzerland – ONLINE – Whose common ground? – Analyzing communication between physiotherapists and patients in a Hungarian hospital. (panelelőadás, panel címe: A pragmatic agenda for healthcare: fostering inclusion and active participation through shared understanding)
2018 20. Élőnyelvi Konferencia, Budapest – Az orvos-beteg interakciókban megjelenő kommunikációs modellek áttekintése
2017 Szegedi Tudományegyetem Nyelvtudományi Doktori Iskolája doktoranduszainak témavédése – A hatékony kommunikáció lehetőségei az egészségügyben
2016 XI. Kari Doktorandusz Konferencia, Szeged – Az egészségügyi kommunikáció kutatásának lehetőségei
2015 Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társasága X. Kongresszusa, Budapest – Thera-Team Kft. workshopja: A TheraBand legújabb fejlesztésének hivatalos bemutatója; Monek Bernadett, Udvardi Anna
2015 Magyar Reumatológiai Szakdolgozók Egyesülete III. Kongresszus, Szeged – Motivációs Interjú – A hatékony kommunikáció szerepe az adherencia növelésében
2015 Osteológiai Kongresszus, Balatonfüred – Motivational Interviewing – A hatékony kommunikáció szerepe az adherencia növelésében